Randers Orienteringsklub  blev stiftet den 25 august 1954, og hermed har klubben nu eksisteret i 60 år. Klubben har de sidste 10 år haft et stabilt medlemstal omkring de 60, men det er klubbens håb at man med Randersugens by o-løb på kort over byens centrum har skabt lidt større synlighed i lokalområdet. I år mødte ca. 90 løbere

Dagen blev fejret i går lørdag d. 30 august med et jubilæumsløb på et sammensat orienteringskort over Fussingø skov. Kortet var sammensat af kort fra 1975 (første o-kort )og kort fra 1981,1999 samt 2010. Løberne fandt hurtigt ud af skoven har ændret sig en del på de mange år og  blev således udfordret i den våde og tætte skov.

Efter løbet var klubben vært for grillmad og drikke. Hvor der blev hyggesnakket mellem de fremmødte.

Klubben fik diverse gaver af de fremmødte, og specielt en stor check fra Nordea-fonden på 24.000 kr. vakte glæde.(se billede) Den store pengegave skal bruges til indkøb af nye poststativer, til elektroniske postenheder, således at klubben fremover kan arrangere åbne løb uden at låne materiel fra andre klubber.

Kaj Jansson og Åge Lillethorup med den store checkalt